News Releases

Sunfleet Car Sharing Offers Latest Volvo Powertrain in its Bi-Fuel Fleet
Westport Delivers First 2016 Volvo V60 Bi-Fuel Cars [Released in Sweden only]

English

GÖTEBORG,  Sweden – Westport Innovations Inc. (TSX:WPT / NASDAQ:WPRT), engineering the world’s most advanced natural gas engines and vehicles, today announced delivery of the first 2016 Volvo V60 Bi-Fuel cars to key customer Sunfleet, a Volvo car sharing organization in Sweden. A total of 42 vehicles will be delivered and put into service between now and October.

“We are very proud to be able to offer the new Volvo Bi-Fuel to Sunfleet’s customers. Together with a biogas contract from the fuel suppliers, this is a first-class alternative with minimal environmental impact,” says Peter Alguren, Managing Director of Sunfleet.

Sunfleet operates approximately 1,000 cars in its car sharing business in Sweden, including 53 Volvo Bi-Fuel cars from Westport. The bi-fuel vehicles are available in seven of the company’s nearly 50 locations: Göteborg, Kungsbacka, Lerum, Linköping, Lund, Malmö, and Västerås.

Sunfleet plans to increase bi-fuel vehicle availability depending on customer needs and infrastructure availability. For example, the car sharing service is adding bi-fuel cars to the Älmhult location beginning in September with seven new Volvo V60 Bi-Fuel cars. Sweden has a growing network of natural gas fuelling infrastructure, now consisting of more than 70% biogas.

The 2016 Volvo Bi-Fuel is based on Volvo’s new two-litre, direct injection, four-cylinder Drive-E powertrain family. Part of the Volvo Engine Architecture family—ranked as one of the best engine families in the world – this engine offers 245 HP and 350NM in torque with emissions as low as 38g CO2/km (according to the Swedish Transport Administration’s calculation method for biomethane), and is considered one of the greenest, most powerful natural gas engines in the world.

Svenska

GÖTEBORG, Sverige - Westport Innovations Inc. (TSX: WPT / NASDAQ: WPRT) som utvecklar världens mest avancerade naturgasmotorer och fordon levererar nu de första nya Volvo V60 Bi-Fuel av modellår 16 till  Sveriges största bilpool Sunfleet. Totalt kommer Sunfleet att ha 42 bilar i sin flotta. De tas i bruk från dagens datum och under oktober månad.

- Vi är mycket stolta över att kunna erbjuda nya Volvo Bi-Fuel till Sunfleets medlemmar. Tillsammans med ett biogasavtal från bränsleleverantörer, är detta ett första klassens gasbilsalternativ med minimal miljöpåverkan, säger Peter Alguren, vd på Sunfleet.

Sunfleet har cirka 1 000 fordon i Sverige. 53 av dem är Volvo Bi-Fuel bilar som är levererade av Westport. Bi-Fuel bilarna finns på sju av bolagets 48 orter: Göteborg, Kungsbacka, Lerum, Linköping, Lund, Malmö och Västerås. Sunfleet planerar nu att succesivt utöka tillgängligheten av Bi-Fuel bilar. Redan i september ställs sju nya Volvo V60 Bi-Fuel ut i  Älmhult. Sverige har ett växande nätverk av fordonsgas. I dag innehåller fordonsgasen 73 procent biologiskt utvunnen gas – biometan. Detta betyder att Sverige är världsledande inom området.

Modellår 2016 av Volvo V60 Bi-Fuel är baserad på Volvos nya tvåliters, direktinsprutade, fyrcylindriga Drive-E motor. Samtliga Drive E-motorer är  rankade som en av de bästa motorfamiljerna i världen.

Motorn i Volvo V60 Bi Fuel har 245 hästkrafter och ett vridmoment på 350 Nm. Utsläppen är mycket låga 38 gram CO2 per kilometer. Detta enligt Svenska Trafikverkets beräkningsmetod för biometan. Gasmotorn anses vara en av de grönaste och mest kraftfulla i världen.

About Westport Fuel Systems

At Westport Fuel Systems, we are driving innovation to power a cleaner tomorrow. We are inventors, engineers, manufacturers and suppliers of advanced clean fuel systems and components that can change the way the world moves. Our technology delivers performance, fuel efficiency and environmental benefits to address the challenges of global climate change and urban air quality. Headquartered in Vancouver, Canada, we serve our customers in more than 70 countries with leading global transportation brands. At Westport Fuel Systems, we think ahead. For more information, visit www.wfsinc.com.

More Information

Westport Sweden
(Sales Inquiries - Europe)

Per-Inge Kruse
Customer Director
T +46 (0) 31 757 8533
Per-Inge.Kruse@wfsinc.com
www.westport.com

Westport Fuel Systems
(Industrial & Automotive)

Angelique Berden
Manager, Marketing
automotive.marketing@wfsinc.com
www.wfsinc.com

News Releases

November 7

Westport Fuel Systems Reports Third Quarter 2019 Financial Results

Net income from continuing operations of $4.9 million and Adjusted EBITDA of $9.4 million due to revenue growth and operating cost reductions

October 24

Westport Fuel Systems to Announce Third Quarter Results on Thursday, November 7, 2019

Westport Fuel Systems Inc. announced today that it will disclose its financial results for the third quarter ended September 30, 2019 on Thursday, November 7, 2019 after market close.

September 27

Westport Fuel Systems Announces Settlement with the U.S. Securities and Exchange Commission

Westport Fuel Systems today announced that it has reached a settlement fully resolving the SEC’s investigation.

August 30

Westport Fuel Systems to Present at the 8th Annual Gateway Conference on September 5, 2019

Westport Fuel Systems today announced they have been invited to present at the 8th Annual Gateway Conference, which is being held September 4-5, 2019 at the Four Seasons Hotel in San Francisco, California

August 22